Het archief

Bezoekjes

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgen via @

maandag 25 november 2013

Begrijpend lezen en mindmappen

Mijn groep is bezig het mindmappen te ontdekken. We zijn bezig geweest met het maken van een samenvatting van een tekst door middel van mindmappen. Ik merk dat kinderen die hier het meest moeite mee hebben, juist met een mindmap heel goed uit de voeten kunnen. Ik hoor nu van ouders terug dat kinderen zelf ook van teksten over bijvoorbeeld geschiedenis een mindmap maken, om de toets makkelijker te leren. Er zijn op youtube mooie filmpjes hierover. Bijvoorbeeld deze:



Wat doe jij in de klas met mindmappen?

1 opmerking:

  1. Ik gebruik mindmappen vooral om leerstof zoals geschiedenis, natuur,.. te laten leren. Voor aardrijkskunde is dit niet altijd even nuttig (bv kaarten;...) Ik hoor van oudleerlingen dat ze die 5 jaar later nog gebruiken ;)

    BeantwoordenVerwijderen