Het archief

Bezoekjes

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgen via @

donderdag 17 oktober 2013

Woordenschat vergroten en Pinterest.

Zoals jullie misschien wel weten ben ik dol op Pinterest. Echt, mijn collega's denken dat ik niet zonder kan. En ergens hebben zo ook wel een beetje gelijk. Ik heb nu een manier gevonden waarmee ik Pinterest kan inzetten in mijn taallessen.

We gebruiken de methode Taaljournaal. Deze methode heeft een les elke week, die als doel heeft de woordenschat te vergroten. Voordat ik de les behandel verdeel ik de woorden onder de kinderen. De kinderen gaan vervolgens op Pinterest een bord maken over dit woord. Ze typen de uitleg erbij en zoeken zoveel mogelijk foto's om het woord te verklaren.

Later op de dag tijdens de taalles gaan we met elkaar ons aandeel in het woordenboek bespreken. Natuurlijk heb ik altijd een laptop in de klas staan waar de kinderen in het woordenboek kunnen kijken en eventueel aanvullingen kunnen doen.

Bekijk hier het begin van ons woordenboek!

Wat doe jij met Pinterest in je groep??

5 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke manier om woordenschat te ondersteunen. Ik ben een beginnend gebruiker, maar heb het bijvoorbeeld ingezet tijdens een geschiedenisles. Om moeilijke of nieuwe begrippen visueel te ondersteunen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Keileuk idee!
    Ik ga het meteen eens uitproberen tijdens het volgende spellingcircuit.

    BeantwoordenVerwijderen