Het archief

Bezoekjes

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgen via @

maandag 30 september 2013

Handige apps enzo

Ik ben nog nooit een schooljaar zo georganiseerd begonnen. Ik zeg wel begonnen, dit is pas week 5. Je weet nooit of ik het volhoud. Maar een goed begin is natuurlijk het halve werk. Ik heb mijn smartphone gekoppeld aan mijn laptop op school. En mensen wat is dat handig! Ik zet even een paar apps (die je dus ook op je laptop, Ipad kunt gebruiken) op een rijtje.

Wunderlist....

Als je een lijstjesfreak bent (en die zijn er veeel in het onderwijs!) dan ga je uit je dak van deze app. Wunderlist is een app om zoals de naam al zegt, lijstjes te maken. S'morgens als ik met het openbaar vervoer naar school ga, vul ik mijn lijstje in op mijn telefoon. Op school start ik mijn laptop op, ga naar wunderlist.com en tadaa...daar is mijn lijstje! Ik heb komend half jaar een WPO'er in mijn klas, en ik heb haar toegevoegd aan mijn schoollijstje. Dus als zij op school komt, heeft ze het lijstje al ontvangen. Je kunt de app natuurlijk helemaal aanpassen naar je eigen smaak. Je kunt kiezen uit meerdere achtergronden. De app opzich ziet er prachtig uit. En het is erg makkelijk in gebruik, ook niet geheel onbelangrijk.



Evernote....

Dit is nog zo'n fanatastische app..In Evernote kun je oneindig notitieboeken maken. Je kunt ze ordenen, namen geven en nog veel meer. Ik heb bijvoorbeeld voor ieder kind uit mijn groep een boek aangemaakt. Ook doen wij de overdracht via Evernote. Want, je voelt het al aankomen...je kunt mensen toevoegen aan bepaalde notitieboeken! Maar Evernote heeft nog een aantal handige functies...Zoals een paginacamera! Wil je liever thuis je rekenles even voorbereiden? Je maakt een foto met de paginacamera en Evernote maakt er een document van! Je zou hem kunnen gebruiken als PDF-je zelfs. Met de aanvulling van de app Skitch, kun je er op schrijven, tekenen, high lighten en nog veel meer. Ook erg handig is de Web-clipper. Je kunt webpagina's bewaren als notitie. Handig voor Pinterest!! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten